KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

View previous topic View next topic Go down

KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by Biro Dakwah on Thu Oct 30, 2008 10:16 pm

ASSALAMUALAIKUM WBH

PENYAMPAI: USTAZ IDRIS ABDULLAH - IMAM MASJID UiTM SHAH ALAM
MASA : SELEPAS SOLAT SUBUH
TARIKH : 2 NOVEMBER 2008 AHAD
TAJUK : HABLUMMINALLAH WA HABLUMMINANNAAS ( HUBUNGAN DENGAN ALLAH SWT DAN HUBUNGAN DENGAN MANUSIA)

SEMUA DIJEMPUT HADIR & SILA HEBAHKAN.

(REMINDER: NEXT KULIAH SUBUH AKAN DIADAKAN PADA HARI AHAD 30 NOVEMBER 2008 OLEH USTAZ DR SHIHABUDIN MUHAIMIN)

Ingat lima perkara sebelum datang lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua
Kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Biro Dakwah

Number of posts : 110
Registration date : 2008-07-14

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by Biro Dakwah on Mon Nov 03, 2008 11:07 am

Alhamdulillah. Kuliah subuh semalam dapat kunjungan lebih kurang 20++ jemaah. Sebagai reminder & pembetulan, kuliah subuh yang akan datang (yang dijadualkan pada pagi ahad 30 November 2008), telah diubah dan akan diadakan pada pagi hari Sabtu 22 November 2008 bersama Ustaz Dr Shihabudin Muhaimin.

Biro Dakwah

Number of posts : 110
Registration date : 2008-07-14

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by Admin on Fri Nov 21, 2008 2:40 pm

Mcm Kuliah Subuh 22 november ...jadi tak nie.....takde apa2 pengumuman pun kat forum nie.....:-)

_________________
TAKAFUL: NGV: FATWA HARAMNYA INSURANS:

Renew Roadtax/Takaful call Saya 012-6547247 (Door to Door Service)
Takaful Medical Card/Medical Cash Less termurah dipasaran-call saya 012-6547247

Admin
Site Admin
Site Admin

Number of posts : 248
Registration date : 2007-11-27

http://www.etiqa.com.my

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by arip on Fri Nov 21, 2008 3:19 pm

Tak jadi. Ustaz Shihabudin mintak tukar ke kuliah maghrib 29 November

arip

Number of posts : 230
Registration date : 2007-12-16

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by LOBO on Fri Nov 21, 2008 4:45 pm

Salam Biro Dakwah
Bila nak adakan lagi Kuliah Suboh
InsyaAllah jika diizinkan
KJS akan bina 2 tower kat surau kita
boleh la kita Plan ....... program-program yang lebih hebat
bukan untuk kita aje
Anak-anak kita pun nak jugak

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by paklong on Mon Nov 24, 2008 10:13 am

Betul gak tu. Tapi jemaah yg lain pun kenalah support. Program hebat macamana pun tapi komitmen kita nak berjemaah subuh disurau pun suam-suam kuku aje baik tak yeh citer. Contohnya subuh weekend minggu ni.... saya rasa encik biro dakwah pun akan rasa segan pada ustaz yg datang bila tgk jemaah ada 7 org je and yg tunggu sampai doa habis 5 org....

Buat kuliah subuh dulu baru orang datang berjemaah solat subuh? Hmmm.........tak pe boleh cuba... Biro Dakwah take note!

paklong

Number of posts : 61
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by Biro Dakwah on Mon Nov 24, 2008 10:48 am

Alhamdulillah. Beruntunglah sesiapa yang yang dapat kawan macam en Lobo ni. Sentiasa ingat mengingati sesama kawan dan usaha beliau mendapatkan dana (melalui telco tower) memang tak mampu dibalas oleh kita. Hanya Allah SWT sahaja yang mampu membalas jasa baik beliau. Semua usaha ini bakal menjadi saham akhirat beliau..alhamdulillah.

Untuk pengetahuan en Lobo, kita merancang utk mengadakan kuliah subuh 2 kali sebulan dan sekarang ini sedang mengenalpasti tajuk dan penceramah yg sesuai. InsyaAllah, Ustaz Mat kita akan memimpin satu dpd kuliah subuh tersebut dan cadangan tajuk yg sesuai boleh dikemukakan pada biro dakwah.

Permintaan kami di Biro Dakwah pada jemaah yang hanyalah untuk hadir & mengalakkan kawan2 yg lain hadir utk mengimarahkan lagi surau dgn bersolat secara jemaah especially pada waktu kuliah2 diadakan. Sebagaimana yg dihighlight oleh encik pak long, kehadiran jemaah pada waktu solat subuh adalah kurang memuaskan ( kadangkala mengecewakan). Harap2, kawan2 yang selalu mengimarahkan solat jemaah di surau terus istiqamah hingga ke akhir hayat kita.

Baca dan fahamilah hadis dibawah ini.

Daripada Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya solat yang paling berat bagi orang munafik adalah Isyak dan Subuh. Sekiranya mereka mengetahui apa yang terkandung di dalamnya, nescaya mereka akan mendatangi kedua-duanya sekali pun dengan merangkak. Sungguh, aku ingin menyuruh mengerjakan solat, lalu solat itu ditegakkan, kemudian aku perintahkan seseorang untuk mengimami solat bersama orang ramai. Kemudian beberapa orang lelaki berangkat bersamaku dengan membawa kayu yang diikat, mendatangi suatu kaum yang tidak menghadiri solat berjemaah, sehingga aku bakar rumah mereka.” (Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Biro Dakwah

Number of posts : 110
Registration date : 2008-07-14

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by LOBO on Mon Nov 24, 2008 2:43 pm

Itu semua secara kebetulan saja
Memang tapak surau tu ......
menjadi kawasan strategik untuk letak pemancar telco
dan menjadi dasar KJS dan kerajaan Negeri untuk memacak sebanyak mana mungkin Pemancar Telco di surau2 dan di masjid2
Agar orang islam terus bersatu melalui Ilmu dan Iman

Beruntung kita ada Biro dakwah macam saudara
yang sanggup bersusah payah untuk merancang segala program

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: KULIAH SUBUH USTAZ IDRIS ABDULLAH AHAD 2 NOVEMBER 2008

Post by Sponsored content Today at 6:33 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum