SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by Biro Dakwah on Fri Dec 05, 2008 9:14 am

SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN 8/12/2008


TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN ADALAH DIJEMPUT KE

PROGRAM 1 : SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA
MASA: 830 PAGI

PROGRAM 2: MAJLIS QURBAN
MASA: 10 PAGI
TEMPAT : SURAU ASSYIKIRIN, TAMAN PINGGIRAN USJ
TARIKH : ISNIN 8 DISEMBER 2008

SILA HEBAHKAN

Biro Dakwah

Number of posts : 110
Registration date : 2008-07-14

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by nusiOmar on Fri Dec 05, 2008 12:21 pm

untuk memeriahkan lagi solat sunat eidul adha, boleh le sahabat2 semua bawa sedikit kuih-muih ketupat ke, lemang ke, nasi himpit ke, tapai ke, biskut ke dan apa2 ke.boleh le kita sama2 menjamah selepas sembahyang,sementara menunggu majlis korban.

nusiOmar

Number of posts : 44
Registration date : 2008-02-14

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by karisma on Fri Dec 05, 2008 2:13 pm

Di samping itu, pada malam raya( ahad malam isnin) akan diadakan takbir rumah ke rumah selepas kita bertakbir di surau. Sesiapa yg berminat untuk jemaah bertakbir di rumahnya bolehlah menulis nama di surau. Nak sediakan juadah sikit pun boleh..atau kalau tak nak..banyak pun takpe..kita ikhlas nak bertakbir..

karisma

Number of posts : 91
Registration date : 2008-01-11

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by LOBO on Fri Dec 05, 2008 2:20 pm

Betul tu Karisma
kalau tak dapat ketupat pun
KFC pun jadi la

bukan nak makan sangat pun
cuma nak memeriahkan suasana malam raya aje

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ikanbakar on Fri Dec 05, 2008 2:28 pm

Saya nak jamu dodol yg kita buat ari tu....ada banyak lagi belum habis. Yg ajaib nya, dodol yg dimasak disurau tu tak basi pun!

ikanbakar

Number of posts : 152
Registration date : 2008-09-12

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by rahsia_rasa2 on Fri Dec 05, 2008 2:36 pm

ikanbakar wrote:Saya nak jamu dodol yg kita buat ari tu....ada banyak lagi belum habis. Yg ajaib nya, dodol yg dimasak disurau tu tak basi pun!

tue lah mungkin keberkatan , hati2 sahabat yang kacau dodol tue.... lepas nier nak buat apa-apa pon kat surau lah yer.. biar berkat...huhuhuhu

rahsia_rasa2

Number of posts : 70
Registration date : 2008-11-25

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ikanbakar on Fri Dec 05, 2008 2:39 pm

Cik r & r dah rasa ke dodol ari tue?

ikanbakar

Number of posts : 152
Registration date : 2008-09-12

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by rahsia_rasa2 on Fri Dec 05, 2008 2:45 pm

tak rasa lagi... boleh la kalau ada seciput bagi kat aku.. boleh la aku rasa mcm mana kenikmatan rahsia rasa dodol tue....

rahsia_rasa2

Number of posts : 70
Registration date : 2008-11-25

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by LOBO on Fri Dec 05, 2008 4:30 pm

Hati R&R
sbb dodal ni banyak version
version cicak pun ade
sbb tinggal lama sangat kat surau dan tak bertutup
tengok2 cicak dah terperangkap kat dodol tu

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by zuhalian on Fri Dec 05, 2008 4:32 pm

uishh ada nama glamer "r&r" Smile

mintak maaf x dpt hadir sbb rezeki wat aqiqah anak di sg buloh...rumah mak mentua...jadi kami beraya di sana...

zuhalian

Number of posts : 507
Registration date : 2008-04-28

http://ajepunye.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ibnu umair on Fri Dec 05, 2008 4:50 pm

ada sape2 yang menyimpan tongkat yg agak tinggi tak kat umah masing2. blh bg pinjam kat surau time r&r nak khutbah solat nanti. sehingga kini surau masih mencari kayu tersebut. kang imam r&r tak feel nak bg khutbah. nak pinjam wood no 1 ikan bakar kang lain plk jadinya

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by gsoumar on Wed Oct 28, 2009 8:06 pm

ibnu umair, tongkat tu ada simpan lagi ka? ke dah gantung balik kat tingkap..

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by H.Dolmat on Thu Oct 29, 2009 1:29 am

gsoumar wrote:ibnu umair, tongkat tu ada simpan lagi ka? ke dah gantung balik kat tingkap..

Dia dah bagi Samad pinjam...

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by Tika on Thu Oct 29, 2009 1:43 am

Ingatkan tahun ni punya mesej...rupanya tahun lepaih punya...hehhe

tahun ni takdak orang nak beraya qurban kat sini ka?

Tika

Number of posts : 254
Registration date : 2007-12-28
Location : Jalan Pinggiran 3/5

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by H.Dolmat on Thu Oct 29, 2009 2:00 am

Selagi ibnu tak pulangkan kayu tu balik....macamana nak Raya !!??

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by fendy5800 on Thu Oct 29, 2009 4:44 pm

skrg kayu tu ada pada ali...
dia dah guna utk buat tongkat...
yg selalu org panggil TONGKAT ALI...

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ibnu umair on Thu Oct 29, 2009 9:17 pm

eeh. kat mana ek kayu tu. kal ali dia kata ada haji tu ambik pasal dia punye wood s-yard patah.

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by H.Dolmat on Fri Oct 30, 2009 1:42 am

Humplau betol la si ibnu ni...copy paste gak.....

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ibnu umair on Fri Oct 30, 2009 3:12 pm

ooiii. cut and paste ler. kan ko yg kata aku silap ari tu

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by fendy5800 on Fri Oct 30, 2009 3:15 pm

kira ok la tu....
potong & tampal

p/s: tak pernah2 online siang, mimpi apa ni?

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by ibnu umair on Fri Oct 30, 2009 3:26 pm

malam dan siang sama saje bg ku. sibuk beribadat. pg tadi suara yg baca surah sajadah lain ler. serak ker

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by A.nujum on Sat Oct 31, 2009 3:24 am

ibnu umair wrote:ooiii. cut and paste ler. kan ko yg kata aku silap ari tu

Oii misai kucing....aku pon dah tahu sapa ko!!!!!.........anak murid pro yg miss cut ari tu..

A.nujum

Number of posts : 35
Registration date : 2009-04-03
Age : 37
Location : TP 7/3

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by rahsia_rasa2 on Mon Nov 09, 2009 4:57 pm

Assalamualaikum...
tahun nier ada ker ibadah korban kat surau As-Syakirin, ada solat hari raya idul adha ker,

rahsia_rasa2

Number of posts : 70
Registration date : 2008-11-25

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by arip on Mon Nov 09, 2009 5:38 pm

Kalau ikut cakap pengerusi, dia nak tanya encik rahsia boleh tolong bawak ke tak utk tahun ni. Kalau boleh, nanti saya btahu dia

arip

Number of posts : 230
Registration date : 2007-12-16

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by gsoumar on Tue Nov 10, 2009 8:33 am

incik rahsia punya lesen idup lagi ke? nanti kena speed trap susah plak..

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: SOLAT SUNAT HARI RAYA IDUL ADHA & MAJLIS QURBAN

Post by Sponsored content Today at 10:38 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum