kelas bahasa arab di surau kita

View previous topic View next topic Go down

kelas bahasa arab di surau kita

Post by hanif on Wed Oct 21, 2009 12:53 pm

asalamualaikum,
saya nak bagi cadangan ni, apa kata kita adakan kelas bahasa arab di surau kita, bukan nya nak bagi pandai ckp arab tp kalau dapat faham quran pun jadi lah... dulu saya pernah belajar gak bahasa ni, masa kat shah alam tapi belajar tak abis. saya ada kenal satu ustaz ni, dia pun ok gak la, dia tak charge ape pun. dia guna buku dari madinah sesuai utk org asia.

kalau ada yg minat boleh la buat kelas, kurang2 ada 7-8 org baru la best nak belajar. ni kira nak survey dulu la.

apa pendapat?

wassalam

hanif

Number of posts : 1
Registration date : 2009-10-21

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by hakhai on Wed Oct 21, 2009 4:19 pm

en. hanif... saya berminat.. sila masukkan saya dlm list ya... kalau ade update sila pm saya

hakhai

Number of posts : 166
Registration date : 2008-01-03
Location : PUSJ 1/5

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by fendy5800 on Thu Oct 22, 2009 11:40 am

rasanya dah ada kuliah bahasa arab kat surau kita.., tapi lupa pulak apa nama ustaz tu...
biro dakwah, tolong update sikit..., TQ

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by H.Dolmat on Thu Oct 22, 2009 10:54 pm

Saya pun boleh ajo...Alip ya mim..

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by ibnu umair on Wed Oct 28, 2009 9:45 pm

dulu utz moen ada dtg surau kita bg penerangan ttg kepentingan bahasa arab. klu ramai permintaan blh le biro dakwah ambik tindakan. takan nak blajo alip ya mim je....haji

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by H.Dolmat on Thu Oct 29, 2009 1:25 am

Eh kawan!!! Pandai ko teka aku??? tapi handicap 36..macamana nih!!!

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by Tika on Thu Oct 29, 2009 2:03 am

dapat kuasai arab conversation cukup lah... sebab memang susah kekeke

Tika

Number of posts : 254
Registration date : 2007-12-28
Location : Jalan Pinggiran 3/5

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by H.Dolmat on Thu Oct 29, 2009 2:14 am

ada tak kelas bahasa cina? Tapi cina Islam la....

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by ibnu umair on Thu Oct 29, 2009 9:32 pm

rasanya kita blajo bahasa arab dulu. bahasa cina islam susah sikit. pasal tak ramai ustad yg boleh ngajo...tp akan d panjang2kan kpd biro R & D surau. eh sapa biro tu ek... lama tak muncul dlm meeting ajk

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by A.nujum on Fri Oct 30, 2009 1:59 am

Can i join too? I now stay sri kayan. I hope you can extension your invite to us at sri kayan flats. Tq and Assalamualaikum to AJK birodakwah.

A.nujum

Number of posts : 35
Registration date : 2009-04-03
Age : 37
Location : TP 7/3

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by gsoumar on Fri Oct 30, 2009 9:56 am

A.nujum... u stay in sri kayan huh? but, location in TP 7/3?

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by fendy5800 on Fri Oct 30, 2009 11:10 am

A.nujum wrote:Can i join too? I now stay sri kayan. I hope you can extension your invite to us at sri kayan flats. Tq and Assalamualaikum to AJK birodakwah.

H.Dolmat wrote:Eh kawan!!! Pandai ko teka aku??? tapi handicap 36..macamana nih!!!

dua-dua org yg sama... kan lampu?

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by ibnu umair on Fri Oct 30, 2009 3:24 pm

pe kata biro R&D dan biro dakwah jumpa dan bincang elok2. kat kemuning ke atau kinrara ke....ke nak kat nilai. nak lg bersaksi bawak skali biro logistik

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by A.nujum on Sat Oct 31, 2009 3:32 am

gsoumar wrote:A.nujum... u stay in sri kayan huh? but, location in TP 7/3?

Hello Mr. gousamr, .....do you still have zero form for new party member? (Borang kosong le...)

A.nujum

Number of posts : 35
Registration date : 2009-04-03
Age : 37
Location : TP 7/3

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by harun on Tue Nov 03, 2009 5:04 pm

ahlan wasahlan...

harun

Number of posts : 50
Registration date : 2008-03-30

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by Biro Dakwah on Mon Nov 09, 2009 6:45 am

Mr A.Nujum, pls get d zero form from encik arip

Biro Dakwah

Number of posts : 110
Registration date : 2008-07-14

Back to top Go down

Re: kelas bahasa arab di surau kita

Post by Sponsored content Today at 6:11 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum