Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

View previous topic View next topic Go down

Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by karisma on Wed Dec 03, 2008 10:29 pm

Datangle woi ke surau..tiap2 hari rabu dan ahad..sian ustaz..sikit sangat yg datang..mana pergi korang sume..

[/url]

karisma

Number of posts : 91
Registration date : 2008-01-11

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by ibnu umair on Thu Dec 04, 2008 4:55 pm

ini gambo 10 minit yg pertama. pas 20 minit ambik le gambo, penuh belakang tu, tu le asik besando kat tiang je, tak khusuk dengo ceramah siap ambik gambo lg

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by LOBO on Thu Dec 04, 2008 5:20 pm

Kita bukan tak kenal Karisma
suka provok
Tapi . tak pa la
Kita terima la peringatan yang Cik Karisma bagi tu
Kalau macam ni punya sambutan
macam mana la masa korban nanti ............

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by ibnu umair on Thu Dec 04, 2008 5:31 pm

betul la....
pe le kite ni, org luar plk yang bg peringatan, patut kita ler yg ajak org dr taman bersebelahan yg tadak surau tu dtg dengo kuliah. ni udah terbalik. apa pun syabas puan karisma

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by karisma on Thu Dec 04, 2008 9:34 pm

]
Baru balik baca yassin kat surau tadi..dulu ramai..sekarang ni dah kurang..malam ni lagi takde orang..macam dalam gambo..datangle woi..seminggu sekali baca Yassin sedeqahkan kat orang tua kita..sedara mara kita..boleh gak bantu2 sikit..besok anak kita plak baca kat kita..nampak gayanya..lama2 takde lagi baca Yassin dan tahlil malam jumaat kat surau..kalau camnie

karisma

Number of posts : 91
Registration date : 2008-01-11

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by rahsia_rasa2 on Fri Dec 05, 2008 9:48 am

Assalamualaikum... Mudahan kita semua dibawah lindungan dan Redho Allah... sahabat sekalian... berkaitan perkara diatas dan seumpamanya... Ana juga diberi tanggungjawab utk menjaga jemaah disurau... tetapi sejak kebelakangan ini ana dah selalu sangat tak dapat bersama2 jemaah yang lain.. sedih sangat hati nie... Alhamdulillah mlm tadi Allah bagi kesempatan untuk ana berjemaah kat surau solat isyak... dapat la berjumpa dengan jemaah yang ada.. namun bila nak balik hati jadi sebak bila pak berahim bagi tau yang subuh kengkadang tak ada imam... ana harap kat sini para jemaah yang ada kemampuan menjadi imam , jadilah imam.. jgn tunggu mereka yang diberi jawatan imam tersebut... Mudahan ana akan lebih diberi masa oleh Allah untk bersama para jemaah pada masa akan datang... kengkadang tak sabar rasanya nak tunggu mesyuarat agung.. nak lepaskan jawatan... sebab tak dapat nak laksanakan tanggungjawab yang diberi oleh Allah dan para jemaah diatas sebab2 yang tak dapat dielekkan.... Mengimarahkan surau adalah tanggungjawab kita bersama... salam kemaafan dari ana untuk semua jemaah...

rahsia_rasa2

Number of posts : 70
Registration date : 2008-11-25

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by LOBO on Fri Dec 05, 2008 11:27 am

Alhamdullillah dan terima kasih buat Karisma
sudi mengingatkan kita
kekadang kita dok sibut sangat mengejar benda yang kita nak tinggal kan
sampai terlupa nak kejar parkara dan bekalan yang kita nak bawa keakhirat

Apa diharap imam seberang
Entahkan tak ada entahkan datang
Jemah kita dah makin kurang
subuh pun kekadang tak ada orang

Apa cadangan saudara Karisma
untuk memotivasikan kita semua ke surau

LOBO

Number of posts : 58
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by Bart 2nd Chance on Fri Dec 05, 2008 11:27 am

takyah la lepaskan jawatan tu, pegang jela... kalau saudara lepaskan gak memang kompom takder la imam lepas ni...

Bart 2nd Chance

Number of posts : 36
Registration date : 2008-01-31

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by ibnu umair on Fri Dec 05, 2008 5:05 pm

wahai kawan2
kan kita tau surau adalah rumah allah
tidakkah sudi kita jadi tetamu allah

kan kita tau nanti kat akhirat allah tanya malaikat mana jiran2 aku
malaikat akan tanya siapa jiran kamu wahai allah
allah akan jawab orang yang memakmurkan rumah aku adalah jiran aku
tidakkah ingin kita diiktiraf sebegitu rupa

wahai karisma
kami tau anda solah subuh disurau lain
tapi datanglah seperti waktu2 lain time solah subuh
kerana time tu patut gambar diambil kerana lagi daif keadaannya

wahai r&r
kami tau anda sibuk melayari urusan keluarga dll
tapi rasanya tak perlulah meletakkan jawatan sebagai imam
kerana ini jawatan yg tidak menjanjikan habuan keduniaan

wahai LOBO dan gsuomar
kami tau andalah antara jemaah tegar solah subuh
tapi tolonglah bawa anak2 sekali time subuh kerana ianya akan meramaikan lagi jemaah dan meriuhkan keadaan

ibnu umair

Number of posts : 136
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by ustaz wan on Mon May 11, 2009 3:33 pm

saya berminat mengajar ilmu faraid, wakaf, hibah dan wasiat di surau Pingggiran USJ adalah sikit2 ilmu yang boleh dikongsi. Boleh call saya untuk susun jadual uliah jika diizinkan Allah. 013-3685270 (ustaz wan).

ustaz wan

Number of posts : 4
Registration date : 2008-10-13

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by A94126 on Wed Jul 15, 2009 10:36 pm

Assalamualaikum w.b.t..

Sy da lama pasang niat nk pi surau,,bile2 la.tp x pernah lagi pergi..ada ke muslimah2 kt surau?

skrang da rejab..mlm israk mikraj nnti ade ke program qiammulail..@ ape2 aktiviti yg sewaktu dengannya

A94126

Number of posts : 31
Registration date : 2009-05-21
Age : 32
Location : glenmarie

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by arip on Thu Jul 16, 2009 11:40 am

alhamdulillah..at least cik A94126 dah siap pasang niat nak datang surau... kalau mampu, niat utk mendapat makanan rohani kita sekerap dgn niat utk makanan jasmani kita.... walaupun kita open majlis ilmu pada semua, jumlah muslimah yg datang ke majlis ilmu disurau amatlah sedikit. Mgkin ada seorang dua dan mungkin sebab mereka mendengar dari suami masing2 yg datang, atau mungkin atas sebab2 yg lain ..wallahua'lam.. Untk israk Mikraj kita tak buat qiamullail tapi ada ceramah pada hari sabtu 18 July oleh Ustaz Mokhtar Ridzwan, Ketua Pusat Islam UNISEL dan pada hari isnin 20 July ceramah oleh Ustaz Dr Sobri Rani. Program qiamulail kita buat dalam bulan Ramadhan insya Allah...

arip

Number of posts : 230
Registration date : 2007-12-16

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by A94126 on Thu Jul 16, 2009 8:59 pm

owh.ceramah hari sabtu pagi @ mlm lps mgrib/isyak..bkn ape segan nk dtg..ade org kata org ponpuan baik semayang kt rumah shj..utk mengelakkn fitnah..nak nak lg yg bujang..mase skolah dulu jd org kuat surau.. Wink da x skolah ne,,da lama x de aktiviti surau,,mcm sebok urusan keduniaan plak,,,

A94126

Number of posts : 31
Registration date : 2009-05-21
Age : 32
Location : glenmarie

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by gsoumar on Fri Jul 17, 2009 12:24 pm

Buat pe la segan2 nak datang ke surau... surau ni kan rumah Allah.. Patutnya kita ni segan lagi kalau tak datang.. Very Happy

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: Apa sudah jadi..sikitnya orang datang kuliah malam tadi..

Post by Sponsored content Today at 7:51 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum