Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

View previous topic View next topic Go down

Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by Hamzah on Thu Oct 15, 2009 11:59 am

Salam semua ikhwanul musliminawalmuslimat,
Kami bercadang untuk menubuhkan Mini Tahfiz di taman kita ini. Kalau boleh cadangnya nak start masa cuti sekolah.Namun sekarang ni sedang menemui jalan yang boleh dikatakan buntu jugaklah kerana ketiadaan rumah kosong untuk disewa.

Justeru itu bantuan sahabat2 amat diperlukan untuk sama2 membantu mencari rumah sewa di Taman PUSJ 3 ni kerana lokasinya yang berhampiran dengan surau. Insyaallah, pelajar2 akan tinggal di rumah tersebut dan akan mengaji di surau. Guru Tahfiz tersebut boleh menjadi imam di surau kita dan pada masa yang sama memastikan sentiasa ada solat berjemaah di surau kita untuk setiap waktu.

Sila hubungi saya 019-3106476 jika ada rumah yg ingin disewa di PUSJ 3.

Wassalam.
Hamzah

Hamzah

Number of posts : 94
Registration date : 2008-01-01

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by fendy5800 on Fri Oct 16, 2009 10:49 am

knp lalu jln buntu.., kan byk jln lain..hehehe...

Bro, cdgn aku, ko call tuan rumah no.56 jln 3/4
rumah yg kena serbu dgn jemaah surau mlm td akibat salah laku moral (maksiat)...
Minta jasabaik tuan rumah tu supaya bagi notis keluar kpd penyewa2 tu & kemudian minta dia sewakan pd kita utk buat sekolah tahfiz.
Insya'Allah, mudah2an terbuka hati tuan rumah tu utk sama2 menyokong penubuhan sekolah tahfiz Assyakirin TPUSJ...

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by gsoumar on Fri Oct 16, 2009 11:32 am

Nama tuan rumah tu.. En. Salehudin Sidek @ 019-3194077

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by radi on Mon Oct 19, 2009 11:47 am

xtvt maksiat?
kat jln 3/2 pun mcm ada umah bujang yg laki n pompuan dok sekali...

radi

Number of posts : 210
Registration date : 2008-02-12

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by gsoumar on Mon Oct 19, 2009 12:24 pm

kita ada biro amal makruf nahi mungkar.. kalau ada suspicious inform je biro ni..

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by fendy5800 on Mon Oct 19, 2009 3:32 pm

radi wrote:xtvt maksiat?
kat jln 3/2 pun mcm ada umah bujang yg laki n pompuan dok sekali...

jika ada info, bukti & saksi yg cukup, sila buat aduan, utk tindakan selanjutnya...

fendy5800

Number of posts : 511
Registration date : 2008-01-14
Age : 39
Location : No.27 Jln PUSJ 3/5

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by H.Dolmat on Thu Oct 22, 2009 11:13 pm

radi wrote:xtvt maksiat?
kat jln 3/2 pun mcm ada umah bujang yg laki n pompuan dok sekali...

Ini tak boleh di biarkan....baik ko cakap betol betol...laki n pompuan tu dok sekali ke dua kali??

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by gsoumar on Sat Oct 24, 2009 8:45 am

Abdullah bin Umar ra katanya: Rasulullah saw datang berjumpa kami lalu
baginda menyampaikan ucapannya: Wahai Kaum Muhajirin! Lima perkara,
aku memohon perlindungan dengan Allah swt semoga tidak sempat
menimpa kamu; salah satu darinya; Tidak merebaknya perlakuan terkutuk ( zina ) dalam
sesuatu bangsa sehingga mereka melakukannya secara terang-terangan
melainkan merebak jualah wabak penyakit yang belum pernah
berlaku kepada manusia terdahulu.

gsoumar

Number of posts : 222
Registration date : 2008-05-04
Location : PUSJ

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by H.Dolmat on Sun Oct 25, 2009 2:41 am

Terima kasih lik atas nasihat diatas....semoga kita tidak subahat..

H.Dolmat

Number of posts : 52
Registration date : 2009-05-06

Back to top Go down

Re: Nak cari rumah sewa untuk Sekolah Tahfiz

Post by Sponsored content Today at 6:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum